Het begon allemaal met een impulsieve tweet rond Tournee Minerale. Enkele uren later ben ik dan ook gedwongen om meer uitleg te verschaffen over mijn nieuwste, en wellicht meest ridicule uitdaging ooit.

Ik ben dus op zoek naar een bedrijf…

Enkele jaren geleden overleed mijn stiefpapa aan een zeer agressieve vorm van kanker. Ik deed het bovendien eerder al 100 dagen zonder alcohol en zette ik 2017 ook al nuchter in samen met Jupiler 0,0% onder de noemer #DryJanuary. Toen Tournee Minerale mij vroeg om hen te steunen, twijfelde ik uiteraard niet.

Tournee Minerale

Tournee Minerale

Er zijn veel goede redenen om aan dit initiatief van Stichting tegen Kanker en De DrugLijn deel te nemen.
De laatste jaren dronken al heel wat mensen een maand lang bewust geen alcohol. Vaak doen ze dit voor een weddenschap of een gezondheidskuur. Maar er zijn wel degelijk goede redenen om het zelf ook eens te proberen. Daarom slaan De DrugLijn en Stichting tegen Kanker de handen in elkaar met deze ‘Tournée Minérale’ en roepen ze iedereen op om mee te doen. Om het taboe rond alcoholverslaving te doorbreken en om samen geld in te zamelen voor kankeronderzoek.

Ik zoek een bedrijf dat toont dat het geeft om mensen

Na 100 dagen zonder alcohol werd ik overstelpt met vragen en kreten om hulp. Door een luisterend oor of mijn ervaringen te delen, probeerde ik anderen bij te staan. Maar dat was niet genoeg. Ik heb sinds november 2015 met veel mensen samen gezeten en veel mogelijke pistes onderzocht maar nooit vond ik iets waar ik met volle goesting kon invliegen.

Nu wel…

Ik laat een tattoo zetten

In ruil voor een maand geen alcohol drinken en een tatoeage op mijn lijf, vraag ik GELD. Liefst zoveel mogelijk. Het bedrijf/merk dat het meeste biedt krijgt een plaatsje op mijn lichaam. Voor eeuwig. Ik word een levend uithangbord, voor de juiste prijs. Voor het goede doel.

Het geld gaat integraal naar Stichting tegen Kanker!

Waarom?

Omdat ik vind dat het taboe nog altijd de wereld niet uit is.

Zeker niet als ik zie hoe laks onze ministers omgaan met alcoholmisbruik. Razend word ik er van, maar in de plaats van zuur te gaan doen, dacht ik: laten we het positief aanpakken en opnieuw de aandacht trekken naar dit probleem.

En deze keer vooral geld in het laatje brengen. Het bedrijf dat me het meeste biedt, krijgt dus een plaats op mijn lijf.

Voor alle duidelijkheid: ik bepaal zelf de plaats en de grootte. Ik dacht aan een A9 formaat. En al naargelang mijn zin en de esthetiek van wat het bedrijf op mijn lijf wil zetten, kunnen we onderhandelen: minstens op mijn voet, waarom niet op mijn kuit of bil en als het écht de moeite is op mijn borstkas. Maar dan moet het mooi zijn en voor héél veel geld.

Ben jij of ken jij een marketer die bij een bedrijf werkt dat om zijn medemens geeft? Die verder gaat dan wollige mission statements? En dus harde cash op tafel durft leggen? In ruil voor wat aandacht voor jouw merk maar vooral voor Tournee Minerale en Stichting Tegen Kanker? Laat het me dan weten via nickvinckier@gmail.com. Dit is naar mijn weten nog nergens eerder gedaan, wees dus een trendsetter. En zet je collega-marketers ook aan om te storten naar Stichting tegen Kanker.

PS. Ik hoop heel veel euro’s op te halen, je zet niet elke dag een logo van een merk als eerste tattoo voor de rest van je leven op je lijf. Momenteel staat de teller op 3.000 euro! Volg me op Twitter om het bieden real-time mee te volgen!