VANDAAG IS HET #TWITTERVOETBAL.

Het behoeft weinig uitleg: vier wedstrijden van 20 minuten minivoetbal. Een goeie streep cardio vandaag, dus!

Vraag van de dag: “Wat moet ik eten om te vermageren?”

Gisteren zei ik dat ik geen calorieën tel. Ik vind dat niet nodig.

Ik heb drie andere meeteenheden: ik kijk in de spiegel of alles ‘bon’ is, ik check mijn gewicht (81 kg is mijn ideale gewicht dus zo lang ik daar niet boven ga, ben ik een happy skipper) en ik ‘luister’ naar mijn lichaam als ik aan het sporten ben.

Dat laatste klinkt wat mushy maar dat is het eigenlijk niet. Als ik te weinig eet dan zal ik dat meteen voelen terwijl ik train, net zo goed zal ik chubbier lopen als ik te veel eet. Goeie meeteenheid, voor mij dus.

Gisteren legde ik mijn vuistregels uit voor mijn voeding. Dat gecombineerd met de spiegel, weegschaal en mijn performance zorgt ervoor dat ik nooit calorieën tel 🙂 Ik vind dat trouwens de stomste manier om naar voeding te kijken. Je kunt perfect verdikken door 1800 kcal op te nemen versus vermageren door 2500 kcal binnen te krijgen, afhankelijk van wat je precies eet (bv. geen vetten, suikers, etc.). Eat Naked Now schreef hier trouwens ook het volgende over.

Hopelijk een antwoord op je vraag? 🙂

Stel gerust jouw vraag via Twitter (@NickVinckier ; #MayMadness), Snapchat (nickvinckier) of hier in de comments en wie weet wordt jouw vraag beantwoord tijdens deze #MayMadness!

Klik hier voor #MayMadness DAG 5 >>