Dag 2 van de May Madness. Vandaag kies ik ervoor om mijn bovenlichaam te trainen: borst en triceps. Mijn workout vind je hieronder.

30 dagen sporten

Vraag van de dag: “Is elke dag sporten gezond?”

Ik ben een grote voorstander van ‘evenwicht’, maar zolang je genoeg variatie in je programma of workouts verwerkt, zie ik weinig problemen in elke dag sporten. Zoals ik gisteren al zei: het hangt af van wat wil bereiken. Ik wil meer conditie opbouwen en kracht opbouwen: ik mik niet specifiek naar één bepaald doel met deze 30 dagen van onafgebroken sporten dus zie ik er geen graten in om elke dag te sporten.

Ik raad wel af om dezelfde spiergroep teveel te belasten. Zelf ga ik niet meer dan 2x dezelfde spiergroep trainen per week. Een belangrijke tip: luister naar je lichaam! Bovendien is het verstandig om je lichaam te verzorgen: genoeg slaap (moeilijk voor mij maar soit), zorg dat je goede voeding binnen krijgt en stretch voldoende 🙂 PRO TIP: drink veel water!

Extra supplementen om dit vol te houden zijn in principe niet nodig. Standaard neem ik sowieso F-Burn, CLA en L-Carnitine in om mijn metabolisme te blijven kickstarten. Vanaf volgende maand, voor mijn nieuwe challenge, ga ik opnieuw specifieker en pas ik ook mijn voeding/supplementen aan. Maar daarover volgt meer!

Hopelijk opnieuw nuttig voor jullie! Dag 2 en nog altijd volle moed voor #maymadness.

Stel gerust jouw vraag via Twitter (@NickVinckier ; #MayMadness), Snapchat (nickvinckier) of hier in de comments en wie weet wordt jouw vraag beantwoord tijdens deze #MayMadness!

Klik hier voor #MayMadness DAG 3 >>